בית / בלוג Lock / כספות / כספת לאחסון אקדח – הנחיות משטרת ישראל

כספת לאחסון אקדח – הנחיות משטרת ישראל

המציאות הבטחונית יצרה ביקושים לרכישת אקדחים לאבטחה אישית. אקדח יש לאחסן בכספת ולנעול אותו כאשר הוא לא צמוד לגופו של מחזיק האקדח. מאמר זה עוסק בשאלה – מה הן דרישות האבטחה המינימליות לאחסון האקדח, באם ישנן כאלו.

בהתאם להנחיות משטרת ישראל, אגף המבצעים-חטיבת האבטחה, אחסון אקדח יהיה בתוך כספת שדפנותיה יהיו ממתכת פלדה בעובי של 2 מ”מ לפחות עם מנגנון נעילה כפול שיניים מסוג מנעול מנוף ושתעוגן לקיר בטון או לרצפה באמצעות ברגי ג’מבו בקוטר של 10 מ”מ ובאורך של לפחות 80 מ”מ.

האם יש תקן לאחסון אקדח?

תקן הוא מונח מקצועי המתייחס לבדיקות של מכוני תקנים מקומיים ובינלאומיים. לשאלה : האם יש תקן לאחסון אקדח? התשובה היא שלילית. התקינה הרלוונטית לכספות ככלל בישראל ובאירופה, מתבססת על תקן אירופאי EN 1300 שמתייחס אך רק לביצועים של מנעול הכספת ולא לביצועי ואבטחת הכספת, או לפרק 1 מתקן EN 1143 הבודק את מבנה הכספות ללא התייחסות למנגנון הנעילה.

לאחרונה, מופיעות דרישות המקשיחות את תנאי האחסון ( כמו דרישות לתקן EN 1143 ברמת הגנה C1 שמחייב משקל של 180 ק”ג לכספת) שלא כנדרש. טעות זאת נובעת ככל הנראה מפרסומים של המשרד לבטחון לאומי שמפרסם נתונים שונים וחריגים מההנחיות המקצועיות של משטרת ישראל. אנחנו ממליצים להצמד להנחיות משטרת ישראל שהוא הגוף המוסמך והמנוסה ולא לפרסומים אחרים של משרדי ממשלה שונים.

המלצות לאחסון אקדח

  1. יש לרכוש כספת מכנית ולא אלקטרונית לאחסון אקדח.
  2. חלק משמעותי מהכספות האלקטרוניות הפשוטות שנמכרות כיום, משווקות עם מנעול כספת אלקטרוני ללא הגנה עקב חולשת מנעול הסולונואיד וניתנות לפריצה במכת פטיש.
  3. יש לוודא שיש אבטחת נעילת דלת כספת ושלא ניתן להוציא את המפתח מהכספת כאשר היא פתוחה.
  4. יש לקבע את הכספת לקיר בטון מזויין באמצעות ברגי ג’מבו בקוטר 10 מ”מ. אין לקבע כספת על קיר בלוקים, או קיר גבס.
  5. מפתח אחד יש לשמור במקום בטוח לצורך גיבוי ומפתח הפעלה יש לוודא שהוא יהיה צמוד לצרור המפתחות שלכם.
רז מנעולים
המאמר נכתב ע"י צוות עובדי רז מנעולים. אין להעתיק טקסט ו / או צילומים ללא אישור בכתב ומראש. כל הזכויות שמורות לרז מנעולים.
נשמח לקבל הערות / הארות למייל [email protected] או ב WhatsApp או בתגובות למאמר הזה.
1 תגובות...
  1. עמי 17/01/2024

    ואם אין אפשרות לקבע לקיר בטון? אין שום אפשרות לקבע לבלוקים?

השאירו תגובה