מיגון אופנועים
מיגון אופנועים
מיגון עיקרי ובסיסי להגנת אופנועים הוא המיגון המכני והקשיח מפלדה מחוסמת.
אמצעי מיגון זה נאכף רק באלימות וכל זאת מעבר לאמצעי ההגנה הנוספים המכניים והאלקטרוניים לסוגיהם
המדריך עוסק בשרשראות ובאמצעי ההגנה עליהם שהוא מנעול התליה
ההגנה על שרשראות היא באמצעות מנעול תליה עם אנקול מחוסם בקוטר של 16 מ”מ לפחות.
האפשרות לחתוך את אנקול באמצעות קטר (תוכי) מכני מצטמצם משמעותית
קוטר אנקול מנעול
קוטר האנקול המקסימלי הקיים הוא 16 מ”מ ובהתאם לכך גם קביעת קוטר השרשראות תהיה 16 מ”מ.
יש שרשראות בקוטר עבה ביותר הן לא מגינות על האופנוע כאשר יש לפורץ יכולת לבחור באופציה החלשה – מנעול התליה.
עובי השרשרת מאבד מערכו כאשר הוא מעל 16 מ”מ ואין מנעול תליה עם אנקול תואם
מגני אנקול
2 סוגי הגנות קיימות לאנקול : מגן אנקול B ומגן אנקול A
איכות מנעול התליה
נוכל לתת המלצות שמנעולי תליה איכותיים נותנים הגנה מירבית על פריצת אופנועים מאשר מנעולי פשוטים.
יתרון איכות המנעול הוא לא רק בשימוש ,אם כי בעיקר כדי למנוע מצב שבו תתרחש פריצה שקטה.
חיסום אנקול
יש לבדוק שהאנקול של מנעול התליה יהיה מחוסם וזאת על ידי בדיקת הטבעת החותמת בגוף האנקול למעלה בשם Hardened
שרשראות
בטרם רוכשים שרשראות לקשירת האופנוע יש לוודא את הנקודות הבאות :
- בסיס עיגון נעילת האופנוע
- אורך השרשרת
- מיקום קשירת השרשרת
- קוטר השרשרת
- חיסום השרשרת
בסיס עיגון נעילת האופנוע
שרשרת עבה ככל שתהיה, חייבת להיות קשורה לעוגן מסיבי וחזק.
פורצים יעדיפו לוותר על תקיפת בסיס העיגון ולנסות לתקוף את השרשרת או את מנעול התליה .
בסיס העיגון הכי רצוי הוא כמובן עמוד תאורה או עץ עבה וכל בסיס חזק מבטון מזוין או ברזל.
היתרון בעמוד תאורה הוא כמובן שהמקום מואר, מה שגורם בדרך כלל לרב הפורצים לחפש מקום יותר חשוך ופחות מוגן
ככל שאין עמוד תאורה / עמוד חשמל / גזע עץ עבה או בסיס עיגון ראוי, יש להתקין בסיס עיגון בצורה עצמאית ולוודא שהוא מותקן באופן יציב וחזק.
אין לקשור את האופנוע לרשת תיל או לכל בסיס שאין לו הגנה.
בהעדר בסיס עיגון יציב ההגנות על האופנוע מתייתרות ומאבדות מערכן
אורך שרשרת – מיגון אופנועים
מומלץ למדוד את האורך הנדרש על ידי בדיקה מקדמית עם חוט כלשהו ולוודא שהקשירה תהיה נחה לשימוש ובהתאם לכך להזמין את האורך הרצוי.
יש לתת מרווח מסוים שלא לוקח בחשבון את אפשרויות הנעילה בשטח
מיקום קשירת השרשרת
את השרשרת רצוי לקשור סביב השלדה וככל שאין אפשרות לבצע זאת, רצוי לקשור את הגלגל האחורי.
קשירת הגלגל הקדמי לא מומלצת ,ניתן לפרק את הגלגל הקדמי ולהשאיר לנו אותה עם השרשרת ללא האופנוע
קוטר חוליות שרשראות למיגון אופנועים
יש לקשור אופנועים בשרשראות בקוטר של 16 מ”מ ויש לבדוק תמיד שקוטר השרשרת מתאים לנעילת הגלגלים
חיסום השרשרת
חיסום השרשרת מהווה הכרח על מנת לתת לשרשרת את החוזק הנדרש.
זיהוי החיסום נבדק בהתאם בדיקת הטבעת החותמת בגוף השרשרת בשם Hardened או הטבעת סמל חוזק השרשרת G8