בית / בלוג Lock / שרשראות / מיגון אופנועים

מיגון אופנועים

מיגון אופנועים

מיגון עיקרי ובסיסי להגנת אופנועים הוא המיגון המכני והקשיח מפלדה מחוסמת. 

אמצעי מיגון זה נאכף רק באלימות וכל זאת מעבר לאמצעי ההגנה הנוספים המכניים והאלקטרוניים לסוגיהם

המדריך עוסק בשרשראות ובאמצעי ההגנה עליהם שהוא מנעול התליה 

נקודות חולשה : שרשרת לא עבה | בסיס עיגון חלש | מנעול פשוט

ההגנה על שרשראות היא באמצעות מנעול תליה עם אנקול מחוסם בקוטר של 16 מ”מ לפחות.

האפשרות לחתוך את אנקול באמצעות קטר (תוכי) מכני מצטמצם משמעותית

תוכי חותך שרשראות עד קוטר 14 מ”מ – מיגון אופנועים

קוטר אנקול מנעול

קוטר האנקול המקסימלי הקיים הוא 16 מ”מ ובהתאם לכך גם קביעת קוטר השרשראות תהיה 16 מ”מ.

יש שרשראות בקוטר עבה ביותר הן לא מגינות על האופנוע כאשר יש לפורץ יכולת לבחור באופציה החלשה – מנעול התליה.

עובי השרשרת מאבד מערכו כאשר הוא מעל 16 מ”מ ואין מנעול תליה עם אנקול תואם

מגני אנקול 

2 סוגי הגנות קיימות לאנקול :  מגן אנקול B ומגן אנקול A 

מגן אנקול B

איכות מנעול התליה 

נוכל לתת המלצות שמנעולי תליה איכותיים נותנים הגנה מירבית על פריצת אופנועים מאשר מנעולי פשוטים.

יתרון איכות המנעול הוא לא רק בשימוש ,אם כי בעיקר כדי למנוע מצב שבו תתרחש פריצה שקטה.

חיסום אנקול

יש לבדוק שהאנקול של מנעול התליה יהיה מחוסם וזאת על ידי בדיקת הטבעת החותמת בגוף האנקול למעלה בשם Hardened 

מנעול תליה – מיגון אופנועים

שרשראות

בטרם רוכשים שרשראות לקשירת האופנוע יש לוודא את הנקודות הבאות : 

  • בסיס עיגון נעילת האופנוע
  • אורך השרשרת
  • מיקום קשירת השרשרת 
  • קוטר השרשרת
  • חיסום השרשרת
מיגון אופנועים באמצעות שרשראות

בסיס עיגון נעילת האופנוע

שרשרת עבה ככל שתהיה, חייבת להיות קשורה לעוגן מסיבי וחזק.

פורצים יעדיפו לוותר על תקיפת בסיס העיגון ולנסות לתקוף את השרשרת או את מנעול התליה .

בסיס העיגון הכי רצוי הוא כמובן עמוד תאורה או עץ עבה וכל בסיס חזק מבטון מזוין או ברזל.

היתרון בעמוד תאורה הוא כמובן שהמקום מואר, מה שגורם בדרך כלל לרב הפורצים לחפש מקום יותר חשוך ופחות מוגן

בסיס עיגון מיגון אופנועים

ככל שאין עמוד תאורה / עמוד חשמל / גזע עץ עבה או בסיס עיגון ראוי, יש להתקין בסיס עיגון בצורה עצמאית ולוודא שהוא מותקן באופן יציב וחזק.

אין לקשור את האופנוע לרשת תיל או לכל בסיס שאין לו הגנה.

בהעדר בסיס עיגון יציב ההגנות על האופנוע מתייתרות ומאבדות מערכן

בסיס עיגון MAGNUM

אורך שרשרת – מיגון אופנועים

מומלץ למדוד את האורך הנדרש על ידי בדיקה מקדמית עם חוט כלשהו ולוודא שהקשירה תהיה נחה לשימוש  ובהתאם לכך להזמין את האורך הרצוי.

יש לתת מרווח מסוים שלא לוקח בחשבון את אפשרויות הנעילה בשטח

מיקום קשירת השרשרת

את השרשרת רצוי לקשור סביב השלדה וככל שאין אפשרות לבצע זאת, רצוי לקשור את הגלגל האחורי.

קשירת הגלגל הקדמי לא מומלצת ,ניתן לפרק את הגלגל הקדמי ולהשאיר לנו אותה עם השרשרת ללא האופנוע

קשירת גלגל קדמי – לא מומלץ

קוטר חוליות שרשראות למיגון אופנועים

יש לקשור אופנועים בשרשראות בקוטר של 16 מ”מ ויש לבדוק תמיד שקוטר השרשרת מתאים לנעילת הגלגלים

שרשרת 16 מ”מ לא תוכל להכנס לתוך הגלגל

חיסום השרשרת

חיסום השרשרת מהווה הכרח על מנת לתת לשרשרת את החוזק הנדרש.

זיהוי החיסום נבדק בהתאם בדיקת הטבעת החותמת בגוף השרשרת בשם Hardened  או הטבעת סמל חוזק השרשרת G8 או G10


שאלות נפוצות
מהו עובי שרשרת מומלצת לקשירת אופנוע?
שרשראות מחוסמות עם חוליות בקוטר לפחות מעל 12 מ"מ מומלצות. חוליות 16 מ"מ מומלצות לקשירת אופנוע בתנאי חוץ.
יש שרשרת שאין אפשרות לחתוך בדיסק?
לא
איזה קוטר חוליה תוכי מספריים לא חותך?
16 מ"מ
היכן יש לקשור את השרשרת ?
בגוף האופנוע אם יש הכנה, או בגלגל האחורי.
רז מנעולים
המאמר נכתב ע"י צוות עובדי רז מנעולים. אין להעתיק טקסט ו / או צילומים ללא אישור בכתב ומראש. כל הזכויות שמורות לרז מנעולים.
נשמח לקבל הערות / הארות למייל [email protected] או ב WhatsApp או בתגובות למאמר הזה.
0 תגובות...
כתיבת תגובה