בית / בלוג Lock / שרשראות / מיגון אופנועים ואופני שטח | מדריך שימושי

מיגון אופנועים ואופני שטח | מדריך שימושי

המיגון העיקרי והבסיסי להגנת אופנועים וטרקרוני שטח הוא המיגון המכני והקשיח מפלדה מחוסמת.  אמצעי מיגון זה נאכף רק באלימות וכל זאת מעבר לאמצעי ההגנה הנוספים המכניים והאלקטרוניים לסוגיהם

המדריך עוסק בשרשראות ובאמצעי ההגנה עליהם שהוא מנעול התליה 

נקודות חולשה : שרשרת לא עבה | בסיס עיגון חלש | מנעול פשוט

ההגנה על שרשראות היא באמצעות מנעול תליה עם אנקול מחוסם של 16 מ"מ לפחות מה שמצמצם את האפשרות לחתוך את האנקול באמצעות קטר (תוכי) מכני

קוטר אנקול המנעול

קוטר האנקול המקסימלי הקיים הוא 16 מ"מ ובהתאם לכך גם קביעת קוטר השרשראות תהיה 16 מ"מ . אמנם יש שרשראות בקוטר של 32 מ"מ ואפילו יותר אבל הן לא מגינות על האופנוע כאשר יש לפורץ יכולת לבחור באופציה החלשה – מנעול התליה ולא להתעסק בכלל עם השרשרת ומכאן שעובי השרשרת מאבד מערכו כאשר הוא מעל 16 מ"מ , ובאותו יחס גם הפוך הבחירה תהיה לשרשרת של 10 מ"מ עם מנעול של 16 מ"מ

מגני אנקול 

2 סוגי מגינים קיימים לאנקול :  מגן אנקול B ומגן אנקול A  הנותנים הגנה על אנקול מנעול התליה מה שגורם לעיכובים נוספים כאשר הפריצה מתמקדת במנעול התליה

מגן אנקול B

איכות מנעול התליה 

לא נכון יהיה לעשות תחרות בשאלה 'מיהו המנעול הכי טוב' , אבל כן נוכל לתת הדגשים שמנעולי תליה איכותיים מיוצרים בדרך כלל ע"י החברות הגלובליות כדוגמת ASSA ABLOY והשלוחה הישראלית שלה חברת מולטילוק , חברות DORMAKABA,  ABUS וכן מנעולי התליה ברמת הפרימיום של חברת רב בריח הישראלית


היתרון באיכות המנעול הוא לא רק בשימוש לאורך זמן וחוסר תקלות שהוא נושא חשוב כשלעצמו , אלא בעיקר כדי למנוע מצב שבו הפריצה השקטה של מנגנון המנעול תהיה כה פשוטה עד שכל ההשקעה של השרשרת והמיגון של מנעול התליה מתייתרת לחלוטין.

חיסום אנקול | Hardened steel

יש לבדוק שהאנקול של מנעול התלה יהיה מחוסם וזאת על ידי בדיקת הטבעת החותמת בגוף האנקול למעלה בשם Hardened 

שרשראות

בטרם רוכשים שרשראות לקשירת האופנוע יש לוודא את הנקודות הבאות  :  בסיס עיגון נעילת האופנוע | אורך השרשרת | מיקום קשירת השרשרת  | קוטר השרשרת | חיסום השרשרת

בסיס עיגון נעילת האופנוע

בסיס העיגון חייב להיות מסיבי וחזק באופן שפורצים יעדיפו לוותר על תקיפת בסיס העיגון ולנסות לתקוף את השרשרת או את מנעול התליה .

בסיס העיגון הכי רצוי הוא כמובן עמוד תאורה או עץ עבה וכל בסיס חזק מבטון מזוין או ברזל. היתרון בעמוד תאורה הוא כמובן שהמקום מואר , מה שגורם בדרך כלל לרב הפורצים לחפש מקום יותר חשוך ופחות מוגן

ככל שאין עמוד תאורה / עמוד חשמל / גזע עץ עבה או בסיס עיגון ראוי , יש להתקין בסיס עיגון בצורה עצמאית ולוודא  שהוא מותקן באופן יציב וחזק אין לקשור את האופנוע לרשת תיל או לכל בסיס שאין לו הגנה. בהעדר בסיס עיגון יציב , ההגנות של האופנוע מתייתרות ומאבדות מערכן

בסיס עיגון MAGNUM

אורך השרשרת

מומלץ למדוד את האורך הנדרש על ידי בדיקה מקדמית עם חוט כלשהו ולוודא שהקשירה תהיה נחה לשימוש  ובהתאם לכך להזמין את האורך הרצוי. יש לתת מרווח מסוים שלא לוקח בחשבון את אפשרויות הנעילה בשטח

מיקום קשירת השרשרת

את השרשרת רצוי לקשור סביב השלדה וככל שאין אפשרות לבצע זאת , רצוי לקשור את הגלגל האחורי . קשירת הגלגל הקדמי לא מומלצת ,ניתן לפרק את הגלגל הקדמי ולהשאיר לנו אותה עם השרשרת ללא האופנוע

קשירת גלגל קדמי – לא מומלץ

קוטר השרשרת

יש לקשור אופנועים בשרשראות בקוטר של 16 מ"מ ויש לבדוק תמיד שקוטר השרשרת מתאים לנעילת הגלגלים

שרשרת 16 מ"מ לא תוכל להכנס לתוך הגלגל

חיסום השרשרת

חיסום השרשרת מהווה הכרח על מנת לתת לשרשרת את החוזק הנדרש. זיהוי החיסום נבדק בהתאם בדיקת הטבעת החותמת בגוף השרשרת בשם Hardened  או הטבעת סמל חוזק השרשרת G8 או G10


רז מנעולים
המאמר נכתב ע"י צוות עובדי רז מנעולים. אין להעתיק טקסט ו / או צילומים ללא אישור בכתב ומראש. כל הזכויות שמורות לרז מנעולים.
נשמח לקבל הערות / הארות למייל [email protected] או ב WhatsApp או בתגובות למאמר הזה.
0 תגובות...
כתיבת תגובה