בית / בלוג Lock / שרשראות / מיגון אופנועים ואופני שטח | מדריך

מיגון אופנועים ואופני שטח | מדריך

נושא מיגון אופנועים ויתר נגררים הינו נושא קשה ביותר מבחינת בעל האופנוע. המיגון העיקרי והבסיסי תמיד יהיה המיגון המכני והקשיח מפלדה מחוסמת זהו אמצעי מיגון שנאכף רק באלימות וכל זאת מעבר לאמצעי ההגנה הנוספים המכניים והאלקטרוניים לסוגיהם וכמובן כאשר יש מבנה שהוא עצמו נעול ,הרי שההגנה תהיה מוגברת יותר.
המדריך יעסוק בשרשראות ובאמצעי ההגנה עליהם שהוא מנעול התליה ונתחיל ממנעול התליה שכן הוא החוליה החלשה.
נקודות חולשה : שרשרת לא עבה | בסיס עיגון חלש | מנעול פשוט

מנעול תליה

על פריצת מנעולי תליה וההגנות על מנעולי התליה הרחבנו במדריך 'הגנות למנעול תליה | Padlock protection' ולכן ההמלצות שלנו הן להגן על שרשראות עם מנעול תליה רתק עם קוטר אנקול מחוסם של 16 מ"מ שכן האפשרות לחתוך את האנקול לא יכול להתבצע באמצעות קטר (תוכי) מכני אלא באמצעות דיסק חשמלי מה שגורם לצמצום נסיונות הפריצה

קוטר אנקול המנעול

נכון להיום בישראל יבוא מוסדר של מנעולי תליה עם אנקול קוטר מעל 16 מ"מ לא בנמצא ואם הוא נמצא הרי שהוא לא שייך לקונצרני הנעילה הגלובליים בעולם המנעולים מה שמקשה על ספקים למכור אותם באופן שוטף. בהתאם לכך גם קביעת קוטר השרשאות תהיה 16 מ"מ . אמנם יש שרשראות בקוטר של 32 מ"מ ואפילו יותר אבל הן לא מגינות על האופנוע כאשר יש לפורץ יכולת לבחור באופציה החלשה – מנעול התליה ולא להתעסק בכלל עם השרשרת ומכאן שעובי השרשרת מאבד מערכו כאשר הוא מעל 16 מ"מ , ובאותו יחס גם הפוך הבחירה תהיה לשרשרת של 10 מ"מ עם מנעול של 16 מ"מ
מאחר ואנחנו מעריכים שלא תמיד יש לפורץ את היכולת להעריך בזמן אמת את עובי השרשרת או את קוטר האנקול ,אנחנו נעדיף להשוות בין החוליות בעובי המינמלי הנדרש והקמסמילי האפשרי שהוא כאמור 16 מ"מ

מגני אנקול 

במדריך padlock protection ציינו את מגן אנקול B ומגן אנקול A  אשר נותנים הגנה על אנקול מנעול התליה מה שגורם לעיכובים נוספים כאשר הפריצה מתמקדת במנעול התליה .
מגן אנקול B

איכות מנעול התליה 

לא נכון יהיה לעשות תחרות בשאלה 'מיהו המנעול הכי טוב' , אבל כן נוכל לתת הדגשים שמנעולי תליה איכותיים מיוצרים בדרך כלל ע"י החברות הגלובליות כדוגמת ASSA ABLOY והשלוחה הישראלית שלה חברת מולטילוק , חברת DORMAKABA   , חברת ABUS הגרמנית וכן מנעולי התליה ברמת הפרימיום של חברת רב בריח הישראלית
היתרון באיכות המנעול הוא לא רק בשימוש לאורך זמן וחוסר תקלות  שהוא נושא חשוב כשלעצמו , אבל בעיקר כדי למנוע מצב שבו הפריצה של מנגנון המנעול תהיה כה פשוטה עד שכל ההשקעה של השרשרת והמיגון של מנעול התליה מתייתרת לחלוטין. במנעולים של יש לשים לב לנושא זה שלרוב מזלזלים בו מחוסר הבנה של פריצת מנעול תליה בשיטות של פריצה שקטה

חיסום אנקול | Hardened steel

יש לבדוק שהאנקול של מנעול התלה יהיה מחוסם וזאת על ידי בדיקת הטבעת החותמת בגוף האנקול למעלה בשם Hardened 

שרשראות

בטרם רוכשים שרשראות לקשירת האופנוע יש לוודא את הנקודות הבאות  :  בסיס עיגון נעילת האופנוע | אורך השרשרת | מיקום קשירת השרשרת  | קוטר השרשרת | חיסום השרשרת

בסיס עיגון נעילת האופנוע

בסיס העיגון חייב להיות מסיבי וחזק באופן שפורצים יעדיפו לוותר לתקוף את בסיס העיגון ולנסות לתקוף את השרשרת או את מנעול התליה . בסיס העיגון הכי רצוי שיש הוא כמובן עמוד תאורה או עץ עבה וכל בסיס חזק מבטון מזוין או ברזל. היתרון בעמוד תאורה הוא כמובן שהמקום מואר , מה שגורם בדרך כלל לרב הפורצים לחפש מקום יותר חשוך
ככל שאין עמוד תאורה / עמוד חשמל / גזע עץ עבה או בסיס עיגון ראוי , יש להתקין בסיס עיגון בצורה עצמאית ולוודא  שהוא מותקן באופן יציב וחזק אין לקשור את האופנוע לרשת תיל או לכל בסיס שאין לו הגנה. בהעדר בסיס עיגון יציב , ההגנות של האופנוע מתייתרות ומאבדות מערכן.
בסיס עיגון MAGNUM

אורך השרשרת

מומלץ למדוד את האורך הנדרש על ידי בדיקה מקדמית עם חוט כלשהו ולוודא שהקשירה תהיה נחה לשימוש  ובהתאם לכך להזמין את האורך הרצוי. יש לתת מרווח מסוים שלא לקוח בחשבון את אפשרויות הנעילה בשטח

מיקום קשירת השרשרת

את השרשרת רצוי לקשור סביב השלדה .ככל שאין אפשרות לבצע זאת , רצוי לקשור את הגלגל האחורי . קשירת הגלגל הקדמי לא מומלצת שכן ניתן לפרק את הגלגל הקדמי ולהשאיר לנו אותה עם השרשרת ללא האופנוע
קשירת גלגל קדמי – לא מומלץ

קוטר השרשרת

בנושא קוטר השרשרת עמדנו על כך בחלק הנוגע למנעול התליה ולכן נעתיק את המלצתנו שיש לקשור אופנועים בשרשראות בקוטר של 16 מ"מ . יחד עם זאת לא תמיד יש אפשרות לקשור את הגלגלים בגלל קוטר השרשרת שלא נכנסת לגלגל במקרים של גלגלים עם 'שפיצים' . במקרה זה יש לבדוק איך אפשר לקשור את השלדה או בדרך אחרת. יש לוודא נושא זה בטרם רכישת שרשראות
שרשרת 16 מ"מ לא תוכל להכנס לתוך הגלגל

חיסום השרשרת

חיסום השרשרת מהווה הכרח על מנת לתת לשרשרת את החוזק הנדרש. זיהוי החיסום נבדק בהתאם בדיקת הטבעת החותמת בגוף השרשרת בשם Hardened  או הטבעת סמל חוזק השרשרת G8 או G10


המלצות 

  1. מנעול התליה חייב להיות תואם בקוטר האנקול לקוטר השרשרת
  2. מומלץ לתת מקדם הגנה נוסף של מנעול דיסק על מנת להקשות עוד על הגנב גם אם הצליח להתגבר על מחסום השרשרת והמנעול
  3. מומלץ להתקין מצלמת וידאו באופן אשר יבלוט כדי שהפורץ יראה אותו , המצלמה יכולה להיות אמיתית או מצלמת דמה , העיקר שהגנב יבין שיש מעקב עליו. מומלץ מאוד שהמצלמה תהיה גדולה ככל הניתן 
  4. מומלץ לקשור את האופנוע מתחת לפנס רחוב , או מקום אחר מואר , הפורץ יחוש לא בנוח כשהאור עליו 
  5. אין לקשור את השרשרת למקום בעייתי שניתן לעקור אותו בנקל , כמו לגדר רעועה. מומלץ שיהיה בסיס עיגון מסיבי ככל הניתן
  6. אזעקות ואמצעים אלקטרוניים לאיתור וכדומה – מומלצים תמיד

לרכישת שרשראות מחוסמות

רז מנעולים
המאמר נכתב ע"י צוות עובדי רז מנעולים. אין להעתיק טקסט ו / או צילומים ללא אישור בכתב ומראש. כל הזכויות שמורות לרז מנעולים.
נשמח לקבל הערות / הארות למייל [email protected] או ב WhatsApp או בתגובות למאמר הזה.
0 תגובות...
כתיבת תגובה