בית / בלוג Lock / ידיות / ידיות לדלתות ממ”ד

ידיות לדלתות ממ”ד

דלתות ממ”ד – הדגשים בטיחותיים

דלתות ממ”ד הן דלתות שבמהותן מיועדות לשימוש במקרי חירום ולא לשימוש שוטף. מאחר ואנחנו משתמשים בחדר גם לשימוש ביתי באופן יומיומי הרי שהדלת מתוכננת למצבי יציאות חירום, כלומר – יציאה מהירה מהחדר ללא שהות במקרים של שריפה, רעידות אדמה, תאונות אישיות. זאת הסיבה שדלתות ממ”ד מותקנות עם פתיחה כלפי חוץ החדר ולא כלפי פנים החדר ומכאן גם התשובה לשאלה הכי קריטית בימים קשים אלו : למה לא תכננו את דלתות הממ”ד עם נעילה פנימית? כדי לא להתקע בתוך חדר הממ”ד ללא יכולת לצאת.

נפנה את תשומת ליבכם להנחיות פיקוד העורף ואת ההמלצות שלהם בעניין :

הייעוד הראשוני של ייצור דלתות הפלדה בתחילת שנות ה- 70 הוכיח את עצמו ונתן מענה אמיתי לעבריינות הפלילית בתחום גניבות רכוש וזאת כי דלתות העץ באותה תקופה היו שבירות ולא מוגנות. החשש לבטחון האישי גלש מעבר להיבטים הפלילים והוא הורחב גם לפעילות החבלנית של ארגוני הטרור שבאותן שנים היו נוקטים בחדירה לדירות מגורים. דלת הפלדה הוכיחה את את עצמה בעת תקיפת שגרירות ישראל במצרים בשנת 2011 והיא זאת שהצילה את אנשי השגרירות מההמון המוסת.

בדירות מגורים שבהם יש צורך באבטחה מוגברת, מתקינים בנוסף לדלת הפלדה בכניסה לבית, דלת פלדה נוספת באחד מהחדרים הפנימיים. במקרי קיצון מתקינים דלת פלדה מוגנת ירי עד רמת ירי של M16.

דלת הפלדה יכולה להועיל בדירות מגורים בבתים המשותפים בהם יש לרוב פתח כניסה אחד שיש להגן עליו וזאת בנוסף להגנה הבסיסית והראשונית של דלת הכניסה לבניין. בבתים צמודי קרקע, יש הרבה פתחים שיש להגן עליהם ומכאן גם חולשת ההגנה עליהם.

נמליץ במסגרת עדכון זה, לעיין בפוסטים הבאים :

מדריך אבטחה לדירות המגורים

מדריך בטיחות לדלתות כניסה

הדגשים לידיות

בדלתות חדרי הממ”ד מתקינים ידיות נעות יחודיות לדלתות ממ”ד

  • מבנה בסיס הציר האוחז את הידית
  • אורך ידית הממ”ד
  • ידיות ממד עם פלטות וללא פלטות

אין להתקין בדלתות ממ”ד/ממ”ק ידיות של דלתות פלדה

מומלץ להתייעץ עם מנעולן שיש לו ניסיון בהתקנת דלתות ממ”ד.

הבדלים בין ידית ממד לידית דלת פלדה

מבנה בסיס הציר

בסיס הציר של ידיות דלת הפלדה מיוצר בקוטר של 20 מ”מ, בעוד בסיס הציר של ידיות ממ”ד הוא 17 מ”מ. ציר ההפעלה לידית ממ”ד הוא ציר מרובע 8 מ”מ

אורך ידית ממ”ד

ידיות ממ”ד מתקינים עם ידית קצרה או ארוכה. מומלץ להתקין ידית ארוכה כדי לתת מינוף נח לשימוש. אורך ידית ממ”ד נע מ 120 מ”מ לדגם הקצר ועד 150 מ”מ בדגם הארוך.

פלטות חיפוי

ידיות לדלתות ממד נמכרות עם חיפוי או בלי חיפוי. החיפויים נקודתיים מסביב לידית באמצעות התקנת רוזטות עגולות או פלטות חיפוי.

פלטת חיפוי לידיות ממ”ד -פלרז

נעילת דלת ממ”ד

אין לנעול דלת ממ”ד או להתקין בו אביזרי נעילה שיכולים לנעול את הדלת.

לאור הנסיבות הנוכחיות עקב המצב הבטחוני החמור, הנטייה היא למגן את הדלת באופן הרמטי. מומלץ שלא להתקין בדלת הממ”ד אביזרי נעילה מורכבים. יש להתקין אביזרי הד הוק שניתנים להסרה מיידית. יש להקפיד שלא יווצר מצב של כשל בתפקוד המנעול, דבר העלול לגרום להזמנת פורץ לפריצת הדלת שהיא מורכבת וקשה וגורמת בהכרח נזק בלתי הפיך לדלת ולקיר. הסיכון הוא מעבר לרכוש, והוא תקף במיוחד למקרי חירום שבהם כל דקה חשובה להצלת חיים.

שאלות נפוצות
אלו ידיות מתקינים בדלתות ממ"ד?
בדלתות ממ"ד יש להתקין ידיות יעודיות עם מבנה בסיס ציר צר
אלו ידיות אין להתקין בדלתות ממד
יידות לדלתות פלדה לא מתאימות להתקנה בדלתות ממ"ד
מהי מידת ציר ידית לדלת ממ"ד
ציר מרובע 8 מ"מ
רז מנעולים
המאמר נכתב ע"י צוות עובדי רז מנעולים. אין להעתיק טקסט ו / או צילומים ללא אישור בכתב ומראש. כל הזכויות שמורות לרז מנעולים.
נשמח לקבל הערות / הארות למייל [email protected] או ב WhatsApp או בתגובות למאמר הזה.
10 תגובות...
  1. זלמן 14/10/2023

    שלום!
    קראתי היום סיפור על בעל ואישה נרצחו כשמחבלים הצליחו לפרוץ לממד.
    שאלה,איך לחזק את הדלת? או מנעול ? או ידית?
    בנין בן 8 שניםץ

    רב תודות!!!

    • רז מנעולים 14/10/2023

      שלום לך זלמן.

      דלת הממ”ד מיוצרת ללא מנגנון נעילה הרמטי והוא ניתן יהיה לפתיחה גם מבחוץ למרות שנעלו אותו מפנים. הסיבות לכך הן בטיחותיות ומטרתן היא לתת יציאה מהירה מתוך החדר כלפי חוץ. יציאה זו מוגדרת כ’יציאת-חירום’ מהירה בעת פאניק. יש איסור להתקין בדלתות יציאת חירום אביזרי נעילה שיכולים לנעול את הדלת בצורה הרמטית. דלת יציאת חירום מותאמת למקרי חירום, כגון : שריפה, רעידת אדמה, תאונות אישיות ומקרי חירום רפואיים. כאשר תכננו את דלתות הממ”ד המטרה הייתה לתת מענה למקרי מלחמה והגנה מטילים ובכלל זה הדף של הדלת כלפי החדר, ומכאן גם תכנון דלת הממ”ד היא פתיחה כלפי חוץ ולא פתיחה כלפי פנים. יתכן וכעת תכנון הדלתות ישתנה לאור הנסיבות הבטחוניות וזאת בכפוץ לבעיות הבטיחותיות השונות.

      אז מה עושים ?

      1.דלת הפלדה אמורה לתת מענה מפני פריצת מבחוץ לפנים ויש למגן אותו כהלכה ע”י התקנת סגר בטחון, מנעול עליון וכן לבדוק את כניסות הלובי ויתר הפתחים של החללים המשותפים. דירות עם פתחים לא מוגנים, כמו דלתות אלומיניום, דלתות עם פרופיל בלגי, דלתות זכוכית וכן דלתות עץ קלות אמורות להתמגן באזורי עימות.
      2. יש כיום ברשת מגוון פתרונות הד-הוק לנעילת דלתות באופן זמני. מאחר ואנחנו לא מכירים את כל ההתקנים החדשים, נמנע מלהמליץ, אבל בהחלט נמליץ לרכוש או לייצר לכם התקן כזה.

  2. מרס 30/06/2022

    שלום,
    הקבלן התקין לי דלת ממ”ד ללא ידית ומנעול וברח…
    מעוניינת להתקין ידית ומנעול.
    אשמח לעזרה בהתאמת ידית נכונה.
    תודה רבה

    • אהרן 14/08/2022

      שלום, אני גר בדירה בעלת דלת ממ”ד של חברת MAZAM , כיצד אני משיג ידית מתאימה לדלת הממ”ד שלי ?

      • רז מנעולים 15/08/2022

        בוקר טוב,
        ידיות לדלת ממ”ד מסוג מז”מ ניתן לרכוש דרך הקישור הבא : ידית ממד מזמ
        אם אתה לא בטוח שזה מתאים, שלח לנו תמונה של הדלת וננסה לסייע לך

        • סיון 08/10/2023

          היי, אני מחפשת ידיות לדלת ממד ישנה אבל במצב מושלם. רק הידית חסרה .

    • אלכס 07/06/2023

      אני צריך ידית לממ”ד לדלת תוצרת רב בריח. רצוי ידית ארוכה. איפה ואיך ניתן לרכוש ? את ההתקנה אני אבצע בעצמי.

      • רז מנעולים 07/06/2023

        אתה יכול להזמין את המוצר ידיות לדלת ממד רב בריח מהאתר וישלחו לך אותו בשילוח מהיר. אם אתה לא בטוח שזה יתאים, שלח לנו צילום במייל של הדלת על מנת לבדוק זאת.

  3. ידידיה 01/02/2022

    האם יש לכם פתרון לנעילת ממ”ד מבפנים – כגון שבאים אורחים, ומעוניינים לנעול את עצמם בממ”ד?
    תודה.

    • רז מנעולים 02/02/2022

      1. הפתרון הזול ביותר הוא להתקין בריח עליון שנכנס לתוך המשקוף. פתרון נוסף הוא להתקין מנעול דד-בולט עליון במשולב עם צילינדר או מנעול עליון מופעל צילינדר.
      2. יש לקחת בחשבון שהתקנת בריח עליון יכול להיות מסוכן במקרה פאניק שיש צורך לצאת במהירות מהחדר, או במקרה שבו מישהו מתעלף או לא מסוגל לזוז. במקרה זה הפריצה תהיה אלימה והנזק רב וכן ההשתהות עד לפריצת הדלת עלולה להיות מסוכנת.
      3. המלצתנו היא לא להתקין אביזרי נעילה כלשהם בדלתות ממ”ד ללא אפשרות של יציאת חירום,ולכן אם כבר מתקינים מוצר נעילה בדלת ממד ,יש להתקין מנעול דדבולט עם כפתור בצידו הפנימי של דלת הממד שתאפשר המלטות מהירה או פתיחה של הדלת מבחוץ במקרי חירום.

השאירו תגובה