בית / בלוג Lock / פרזול לדלתות / מעצור דלתות

מעצור דלתות

מעצור דלת הוא שם כולל לסוגים שונים של מעצורים שמיועדים לעצור את הדלת באופן שלא יזוזו לאחר פתיחתן. המעצור שונה מבולם שרק בולם את הדלת ולא עוצר אותו מלחזור. ישנן מעצורים המשולבים עם בולמים ובכך הם גם בולמים את עוצמת הטריקה וגם מקבעים את הדלת למקומה.

בולם ומעצור דלתות כבדות

המעצור הוא מרכיב בטיחותי וחשוב בפרזולי הדלתות ובמיוחד בדלתות של מוסדות ציבוריים. הסכנות הן מרוחות עזות שיכולות לטרוק את הדלת בפתאומיות או דחיפה פתאומית של הדלת שעלולה לגרום לפגיעות בגוף וברכוש.

מעצור דלת מגנטי – דלתות פנים

מעצורים יכולים לעצור את הדלתות בשיטה המכנית על ידי קפיץ או כח מגנט או כח האלקטרו מגנט, לחיצת רגל מכנית וכן באמצעים הידרואליים באמצעות מחזיר דלת הידראולי שפועל באמצעות בוכנת שמן.

מעצור דלתות קפיצי לדלתות קלות

מתקינים מעצורים ברוב סוגי הדלתות – החל מדלתות פנים בחדרי דירות המגורים והמשרדים, דלתות כניסה פלדה לבית ולמשרד, דלתות אש לחדרי המדרגות והשטחים הציבוריים, דלתות זכוכית במשרדים והחנויות, דלתות ברזל כבדות ועוד. מעצורי הדלתות מתאימים להתקנה לרוב בדלתות סובבות, אבל יש מעצורים גם לדלתות הזזה.

שאלות נפוצות
מהו מעצור דלת ?
מעצור דלת עוצר את הדלת מלחזור למקומה גם אם הותקן בה מחזיר דלת הידראולי.
אילו סוגים של מעצורי דלתות קיימים בשוק ?
מעצורי קפיץ או באמצעות כח מגנט או כח האלקטרו מגנט, לחיצת רגל מכנית וכן באמצעים הידרואליים באמצעות מחזיר דלת הידראולי שפועל באמצעות בוכנת שמן עם פונקציית עצירת הדלת.
באילו סוגי דלתות מתקינים מעצור דלת ?
דלתות פנים בחדרי דירות המגורים והמשרדים, דלתות כניסה פלדה לבית ולמשרד, דלתות אש לחדרי המדרגות והשטחים הציבוריים, דלתות זכוכית במשרדים והחנויות, דלתות ברזל כבדות ועוד.
רז מנעולים
המאמר נכתב ע"י צוות עובדי רז מנעולים. אין להעתיק טקסט ו / או צילומים ללא אישור בכתב ומראש. כל הזכויות שמורות לרז מנעולים.
נשמח לקבל הערות / הארות למייל [email protected] או ב WhatsApp או בתגובות למאמר הזה.
5 תגובות...
  1. דינה ביבר 24/08/2023

    אני מחפשת ידית לדלת פלדלת לכניסה מה מומלץ

    • רז מנעולים 24/08/2023

      שלחי לנו במייל צילום של הדלת ונחזיר לך בחזרה קישור למוצר הנדרש.

  2. דינה ביבר 24/08/2023

    אני מחפשת את החלק השחור שיש בתחתית הדלת (רב בריח של פלדלת) לא יודעת איך זה נקרא ואיפה לחפש.

  3. דינה ביבר 24/08/2023

    איזה מעצור כדאי לשים בדלת כניסה לבית? יש רוח ולמנוע תריקת הדלת (רב בריח של פלדלת)? שמעתי שלא קודחים יותר בריצפה, האם מגנט מספיק חזק למטרה הזאת?

    • רז מנעולים 24/08/2023

      אין בעיה לקדוח ברצפה, כל עוד אין לך חימום תת רצפתי או ריצוף שלא ניתן לקידוח. באם אין אפשרות לקדוח ברצפה ניתן להתקין גם בקיר. חשוב שזה יהיה בולם עם רפידות טובות שימנע את הרס הדלת והידיות בעת טריקת הדלת

השאירו תגובה